Kako je nastao deterdžent za pranje suđa i zašto volim novi Jar Dermaprotect


Svi pričaju o kuhanju i jelima, ali malo se priča o onom drugom velikom poslu – pranju suđa. Dok za neke to znači noćnu moru, pogotovo kada se sve skori i slijepi moje je geslo uvijek bilo bolje oprati prije nego poslije. Mnoge stvari uzimamo zdravo za gotovo, ali zamislite sada da morate prati suđe, a nemate osnovnih sredstava kao što je npr. sudoper ili deterdžent za pranje suđa. U dalekoj povijesti i prije nego se upotrebljavao sapun ljudi su upotrebljavali samo vodu iz rijeka i potoka za pranje suđa. Za tvrdokornije mrlje dobar je bio i pijesak s kojim su strugali ostatke hrane, a umjesto spužvice znali su se poslužiti i malo debljim lišćem biljaka sa dlačicama na sebi. Nakon te faze uz potok, rijeku i izvor počeli su upotrebljavati sapune izrađene od životinjske masti i pepela, a pošto se na sapune u Europi plaćao veliki porez većina ga je radila sama. Zbog skupoće izrade sapuna i traženja načina kako da se financijski racionalizira proces ljudi su stalno tražili nove načine i mogućnosti. No veći pomak dogodio se tek 1775. godine  kada Francuska Akademija Znanosti ponudila je nagradu za onoga tko otkrije proces u kojem bi se sodin prah mogao proizvesti iz soli. Nicolas Leblanc uspješno je riješio ovaj problem i otkrio kako napraviti sodu  natrij karbonat iz obične soli natrij klorid . To je pak omogućilo komercijalizaciju proizvodnje sapuna pošto je ovaj sastojak bio ključan za smanjivanje troškova proizvodnje. No za vrijeme I Svjetskog rata dogodio se nedostatak životinjskih masti koje su također bile potrebne za proizvodnju. Pošto je i dalje postojala potražnja za sredstvima za čišćenje izumljene su sintetičke verzije koje su danas poznate kao deterdženti. Iako su mnoga kućanstva još uvijek koristila klasične sapune većina ih je nakon '50-tih godina prošlog stoljeća prešla na deterdžent.

Dakle bilo kako bilo deterdžent za pranje suđa je ključni pomagač no ne i bilo koji. Ja na primjer nemam toliko osjetljive ruke, ali opet volim kupovati one vrste deterdženata koji mi pružaju dodatnu njegu. Naime ne volim kad operem posuđe i obrišem ruke te imam onaj osjećaj kao da koža na rukama vapi za elastičnošću. Sada mi je kupovina deterdženta za suđe jednaka kupovini kremica, a nedavno sam naišla na savršeni izbor. Radi se o JAR Dermaprotect deteržentu za pranje suđa. Može ga se kupiti u dvije mirisne varijante aloe vera & kokos i lopoč & jojoba. To mi je super zato što inače deterženti koji se  brinu za ruke često dolaze samo u jednoj mirisnoj varijanti, a ovako se mirisi mogu i promijeniti. Srećom i jedna i druga varijanta odlično miriše pa sam se za ljeto odlučila koristiti aloe vera & kokos da mi bar nešto podsjeti na plažu i more dok sam pored sudoperaJ Druga varijanta lopoča i jojoba je nježnija pa ću je sigurno iskoristiti tamo na jesen. I zašto mi je još super: osim što mi pomogne temeljito očistiti suđe i odlično miriši ruke su mi poslije njega mekane i neisušene. Ne trebam koristiti još kreme da vratim elastičnost. Najbolje od svega je i činjenica da i moj lak za nokte ostane duže pošteđen pucanja- još jedan veliki plus za JAR Dermaprotect. U biti to je kao da nakon pranja suđa izađem iz spa centra, ruke nježne, njegovane i elastične, a lak za nokte postojan i sjajan- uglavnom preporučujem.





Primjedbe

Objavi komentar