Speculaas, Sinterklas, Špekulas

Ako želite da vam kuća dobije Božićni štih, miris i toplinu onda su špekulasi pravi kolači za vas. Nisu zahtjevni za napraviti, dugo traju, ali se i brzo pojedu... barem kod mene:)
Tajna dobrih špekulasa je u omjeru začina koji se stave u njih... sva sreća što postoji internet jer sam upravo našla jednu stranicu sa savršenim omjerom špekulas začina, no da ne duljim evo recepta.

Speculaas keksi
250 g brašna
100 g maslaca
50 g šećera
50 g smeđeg šećera (kupite onaj s melasom)
1 prašak za pecivo
2-3 žlice mlijeka
malo soli
3 žlice speculaas začina

Začin za speculaas omjeri
6,5 g cimeta
2 g mljevenih klinčića
1,5 g naribanog muškatnog oraščića
1 g bijelog papra
1 g praha anisa
1 g praha đumbira
1/2 g kardamona

Ako vam se ne da zezati s ovim omjerima moje je rješenje Kotany začini za medenjake ili za savijaču od jabuka. Jedna vrećica je dovoljna za gore navedene omjere:)
Priprema je jednostavna... izradite maslac, šećer i začine. U to umiješajte brašno, sol, prašak za pecivo i napravite tijesto. Razdvojite na dva dijela i napravite kugle koje potom zamotajte u prozirnu foliju i stavite 1 sat u hladnjaku. Nakon toga razvaljajte tijesto na 1 cm debljine i s modlicama oblikujte keksiće.
Speculaasi se peku u prethodno zagrijanoj pećnici na 160° C 15 minuta:) Kod pečenja je bitno da vam rubovi keksića ne pocrne.

Primjedbe

  1. Bas nikada nisam pravila spekulas kekse, uvijek samo kupovni i to od 'Slobode' Osjek:) Nemam kalupe:( Ovi tvoji su skroz slatki!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja volim one i od Koestlina:) ne trebaju ti kalupi:) ja sam prije ovih koristila obične modlice za kekse...

    OdgovoriIzbriši
  3. kak su fora! :)) nisam ih nikad radila, uglavnom samo klasične medenjake. ovi kalupići su mrak! :))

    OdgovoriIzbriši
  4. joooj, gdje su kupljeni kalupići....???? ;)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar