Orehnjača

Već duže vrijeme se pripremam raditi orehnjaču i uvijek me nešto spriječi, no ovaj Uskrs nije mogao primiti nikakve isprike da ju ne pečem pa sam evo krenula. Recept sam pronašla u jednim prigodnim novinama za blagdane pa sam ga odlučila iskoristiti, dok su neke stvari koje ćete poslije vidjeti u receptu preuzete iz različitih izvora i kuharica...To se zove prava priprema uoči kuhanja.

Sastojci:
500 g glatkog brašna
2 jaja
korica polovice limuna
100g šećera
250g mljevenih oraha
0,5l mlijeka
30g suhog grožđa
10g maslaca
20g svježeg kvasca
30 ml ruma
prstohvat soli

Kvasac razlomite te stavite u mlako mlijeko sa žličicom šećera i ostavite 10 minuta da odstoji.
U glatko brašno dodamo 2 žumanjka, izribamo limunovu koricu, maslac, 30 g šećera, malo soli, 2 dl mlijeko te kvasac.
Zamijesimo mekano tijesto, te ga ostavimo da se diže 15 minuta na sobnoj temperaturi. Od oraha, preostalog mlijeka, šećera, ruma i grožđica zakuhamo smjesu te ostavimo da se postupno ohladi.
Premijesimo tijesto još jednom i pustimo da se diže još 10 minuta.
Tijesto potom razdvojimo na dva dijela te svaki dio razvaljamo na pola centimetra debljine, sa bjelanjcima koji su ostali od jaja premažemo tijesto (ovo bi trebalo pomoći da se fila ne razdvoji od tijesta) te stavimo filu. Zamotamo u rolu te stavimo zamašćeni lim za pečenje i pazimo da je završetak orehnjače na dnu. Još jednom premažemo orehnjaču s bjelanjkom te isto ponovimo sa drugim dijelom tijesta. Stavimo peću u već ugrijanu pećnicu na 180°C, 30 minuta. Gotovu orehnjaču izvadimo iz kalupa te položimo na rešetku, premažemo je sa vodom i šećerom.

Savijet više:
Kada se radi orehnjača ili makovnjača ljude je najviše strah da im se fila ne odvoji od tijesta. Zbog toga sam i ja svoju premazala s bjelanjkom no evo i još 3 različita  savjeta što napraviti da se fila ne odvoji od tijesta:

1. U smjesu se stavljaju istučeni bjelanjci
2. U smjesu se stavi 1 velika žlica meda
3. U smjesu se stavi 1 velika žlica pekmeza

Ne znam što će vama pomoći, ali moja  se fila  uz pomoć ovog premazivanja tijesta nije odvojila.


Primjedbe