Vindaloo (još jedan indijski curry)

Oduševila me knjiga Ministarstvo prehrane Jamiea Olivera:) Toliko dobrih recepata dugo nisam našla niti u jednoj kuharici. Pošto je koncept ove knjige da se svaki naučeni recept podijeli s drugima i ja evo ovim putem postajem ambasador Ministarstva prehrane i objavljujem na svom blogu meni omiljeni recept iz ove knjige. Još samo nešto, nemojte da vas obeshrabri nedostatak namirnica. Naime u ovom receptu koristi se patak pasta, uglavnom indijske paste su najčešće mješavine između curry-a, kurkume, đumbira, korijandera, papra, ljute papriče i soli. Ukoliko ne možete naći paste probajte naći mješavinu začina za azijsku kuhinju ili jednostavno izmješajte gore navedene sastojke kako bi dobili barem sličan okus pasti. U knjizi se nalaze recepti za različite paste, ali vi kao i ja možete naći svoj vlastiti mix za pastu.

Ja je npr. radim ovako:
Jedna žličica curry-a
1 žličica kurkume
1 žličica đumbira u prahu (ili izribani đumbir veličine pola palca)
1 žličica soli
1 žličica papra
1/2 žličice mljevene ljute papričice
2 žličice mljevenog korijandera (ima ga nekad kupiti u Mercatoru)
2 dl soka od rajčice

Inače, u Sparu ima kupiti već gotovoih pasta za kuhanje indijskih jela, doduše cijena im nije tako odlična tako da jedna manja teglica dođe 50 kn. U Lidlu često znaju imati tjedne azijske kuhinje pa tamo nađem pastu za 10 kn pa mi se to onda više isplati. U Billi su nekad imali kutak za azijsku hranu, no u mojoj lokalnoj Billi toga više nema pa eto. Najteže je naći korijander, Zagrebčani ga mogu naći u trgovinama zdravom prehranom  koliko sam čula, ima ga sušenog u Mercatoru (no u zadnje vrijeme nisam baš naišla), a pala mi je na pamet ideja da pitam lokalnu Hare Krsna udrugu gdje nabavljaju indijske začine pa možda svratim i do njih.
No da ne duljim više evo recepta za vindaloo

Sastojci
2 luka srednje veličine
4 češnja češnjaka
1-2 ljute papričice
izribani đumbir veličine palca
4 zrele rajčice
biljno ulje, malo maslaca
80 dkg svinjske lopatice
140 g patak paste
morska sol, mljeveni papar
6 žlica acceto balsamico
1 žlica meda
200 g jogurta
1 limun

Na ulju i maslacu prijajte luk, češnjak, đumbir 10 minuta dok ne omekša i požuti. Dodajte svinjetinu i pastu naknadno. Dobro promiješajte kako bi pasta ravnomjerno obložila sve sastojke. Zakuhajte i smanjite vatru, poklopite i ostavite da se krčka 45 minuta. Redovite provjeravajte meso i dolijte vode ukoliko se meso počne lijepiti za zdjelu. Kad je meso mekano začinite dodatno soli i paprom ukoliko je potrebno. Poslužite uz kuhanu rižu, a jelo dodatno možete preliti malo sokom od limuna i dodati mu jogurta da razblaži ljutinu. Da zaboravila sam reći, ovo je stvarno super ljuto jelo, ali naravno da ga možete razblažiti, samo nježnije s ljutom papričicom i sve će biti blaže:)

Primjedbe